Nieuws

Lees hier de laatste updates, projecten en artikelen van The big graphic house

Hoe is The big graphic house ontstaan?

Hoe is The big graphic house ontstaan? - The big graphic house

Een bedrijf oprichten, veel Nederlanders hebben als droom een succesvol bedrijf te hebben. Wij, de oprichters van The big graphic house, kwamen in 2019 met het idee om het platform op te richten. Het begon als idee, wat uiteindelijk werkelijkheid is geworden.

 

Een normale dinsdagavond hadden wij het over de grafische branche: veel (jonge) talenten met weinig opdrachten. Waarom hier geen bemiddelingsplatform voor oprichten? In eerste instantie leek dit idee niet haalbaar. “Een platform is lastig om te maken. Wij beschikken niet over de kennis om zo een website te maken”. Na een aantal brainstormsessies hadden we het eindelijk besloten: we gaan ervoor! Direct zijn we achter de laptop gaan zitten om onderzoek te doen wat er allemaal gedaan moest worden.

 

Uit ervaring kunnen wij zeggen dat een bedrijfsnaam kiezen niet eenvoudig is. Wij zijn op de naam gekomen door te kijken naar de bedrijfsactiviteiten. Wij wilde een plek creëren waar ontwerpers bij elkaar komen en dachten vrij snel aan het woord huis: ‘Een huis met verschillende grafische ontwerpers’. Na een avond brainstormen en discussiëren zijn we toch uitgekomen: The big graphic house. Na het bepalen van de naam is het snel gegaan. Het idee werd verder uitgewerkt en er werd contact gelegd met een webdeveloper. Er is veel tijd geïnvesteerd in het concept uitwerken en vervolgens te vertalen naar een website. De webdeveloper heeft het door concept uit weten te werken.

 

Wij hopen middels dit platform grafische ontwerpers aan opdrachtgevers te helpen en opdrachtgevers helpen aan goede grafische ontwerper. Ook proberen wij de ontwerpers te ondersteunen waar nodig. Uit ervaring kunnen wij zeggen dat er veel jonge grafische ontwerpers zijn die het lastig vinden om aan opdrachtgevers te komen en hiermee contact te leggen. Wij willen deze grafische ontwerpers de kans bieden zich te ontwikkelen op dit vlak, ‘Springplank naar de grote arbeidsmarkt’. De ontwerpers kunnen hun netwerk en portfolio uitbreiden en daarmee ook nog eens een zakcentje verdienen.

 

2020, het platform staat. Het heeft lang geduurd door verschillende tegenslagen. Maar zo zie je maar weer: ga door bij tegenslagen en je behaalt je doelen. Wij willen dit ook meegeven aan andere ondernemers. Wij hebben veel (financiële) tegenslagen gehad, maar zijn nu trots dat het platform staat. Wij willen nu met een positieve blik naar de toekomst kijken en focussen op het verbeteren van het platform. Wij hopen veel opdrachtgever en ontwerpers in de toekomst tevreden te maken.

 

Wij willen ook JKC Media bedanken voor het opleveren van het platform. Zonder deze samenwerking was het niet mogelijk om van ons idee werkelijkheid te maken.

 

Zou jij meer over ons verhaal willen weten of heb jij vragen over het ‘ondernemen’? Neem gerust contact op met ons!

 

https://www.jkc-media.nl