Bekijk ons divers aanbod ontwerpers
Een professioneel, uniek en veelzijdig logo zorgt voor een goede eerste indruk bij je klanten die vaak blijft hangen. Wie wil dat nou niet? Bij The big graphic house hebben wij diverse talentvolle grafische ontwerpers klaar staan om je te helpen aan een uniek logo dat past bij je bedrijf en de diensten of producten die je aanbiedt.
Hi! Leuk dat je mijn profiel bekijkt. Ik ben Britt, 22 jaar en ga na de zomervakantie naar het derde...
Profiel bekijkenMijn naam is Emma en ik ben 21 jaar oud. Momenteel studeer ik Communicatie en Multimedia Design op d...
Profiel bekijkenMijn passie ligt in het creëren van een visuele ervaring die weergeeft wat een persoon, bedrijf of o...
Profiel bekijkenEen eerste indruk is erg belangrijk. Je bedrijfslogo wordt vaak eerste gezien. Als bedrijf wil je graag voorlopen op je concurrenten, daardoor is een goede eerste indruk van groot belang. Hierbij speelt een professioneel en uniek bedrijfslogo een grote rol. Sommige ondernemers onderschatten de essentie van een goed logo ontwerp. Een logo ontwerp bestaat niet enkel uit een bedrijfsnaam en icon, maar het moet de visie van je bedrijf uitstralen, een geheel vormen en jouw klanten/doelgroep aanspreken. Op bijna alle communicatiemiddelen staat jouw logo getoond. Daarmee is een professioneel logo onmisbaar. Hulp inschakelen bij een logo ontwerp is een daarom aan te raden.
Bij de The big graphic house hebben wij een ruim aanbod logo ontwerpers klaar staan die graag een logo ontwerp maken voor jouw bedrijf. De diverse ontwerpers hebben allen eigen tarieven. Lees hieronder hoe het werkt!
De prijs van een logo kan erg variëren. Een ondernemer kan ervoor kiezen om een logo ontwerp door een designstudio te laten ontwerpen of een graphic designer in te schakelen voor een opdracht. Wij hebben contact met diverse grafische ontwerpers die allemaal hun eigen tarieven bepalen. De kosten om een logo te laten maken door een ontwerper zijn daardoor afhankelijk van de tarieven die de ontwerper hanteert. Bij ons spreek je samen met jouw ontwerper de prijs voor het logo af en dat kan vaak al vanaf €50. Vergeet niet: een bedrijfslogo is het belangrijkste element voor de visuele uitingen van je bedrijf. Dit is een eenmalige en duurzame investering die waar u lang profijt van heeft.
vanaf
Een logo laten maken door een logo ontwerper is voor veel mensen een onbekend proces. Het is daarom belangrijk om vooraf over de volgende aspecten na te denken. Deze onderdelen zijn essentieel in het ontwerpproces en belangrijk voor de grafische ontwerper. De belangrijke aspecten zijn:
Het klinkt misschien logisch, maar het vereenvoudigd het ontwerpproces als jij al een unieke bedrijfsnaam hebt gekozen. Een bedrijfsnaam kiezen kan erg lastig zijn en je kan hier zeker hulp bij inschakelen. Ga brainstormen met je vrienden, kennissen en/of familie, samen heb je vaak meer inspiratie om een bedrijfsnaam te bedenken.
Lukt het niet om een unieke bedrijfsnaam te bedenken? Je kunt ook altijd vragen aan een van onze ontwerpers of hij/zij mee wil meehelpen met het bedenken van de bedrijfsnaam voor jouw bedrijf. Onze creatieve vormgevers kunnen je zeker helpen met de ervaring die zij hebben opgedaan. Vergeet niet te checken bij de Kamer van Koophandel of de bedrijfsnaam nog beschikbaar is.
Als een vormgever een logo laat ontwerpen voor jouw bedrijf, is het belangrijk om over bepaalde zaken na te denken voordat de opdracht start. Deze aspecten zijn ook belangrijk voor de graphic designer. Middels deze informatie kan de grafische ontwerper een passend logo voor jouw bedrijf ontwerpen. Wil jij een professioneel en passend logo voor jouw bedrijf? Denk dan vast na over de volgende vragen:
Al deze zaken worden meegenomen tijdens het ontwerpproces. De logo ontwerper gaat middels deze informatie voor jou een professioneel logo ontwerpen. Heb jij een aantal voorbeeld logo’s die jij leuk vindt? Verzamel deze en stuur deze naar jouw grafisch vormgever. Zij weten dan welke stijl jou aanspreekt. Let er wel op dat het logo origineel blijft.
Jij als ondernemer kan nadenken of het logo van jouw bedrijf een woordmerk, beeldmerk of combinatie van deze twee soorten moet worden. Voor een grafische vormgever is het handig om dit te weten om zo het ontwerpproces te optimaliseren.
Bij een woordmerk bestaat het logo enkel uit de bedrijfsnaam van het bedrijf. Op deze manier wordt de bedrijfsnaam extra benadrukt en blijft dit hangen bij jouw klanten. Bij een woordmerk gaat de grafische ontwerper zorgen voor de juiste typografie en het juiste kleurgebruik. Een voorbeeld hiervan is het logo van Facebook.
Bij een beeldmerk wordt jouw onderneming in één abstracte weergave getoond. De grafische ontwerper gaat een bijpassend icon, vorm of symbool vormgeven die jouw bedrijf, product of branche beschrijft. Een voorbeeld van een beeldmerk is het logo van Apple en het logo van de Albert Heijn.
Het is ook mogelijk om een combinatielogo te creëren. Op deze manier kun jij toch jouw bedrijfsnaam benadrukken en de bedrijfsnaam toelichten met een bijpassende vorm, icoon of symbool. Sommige bedrijven kiezen in de beginfase voor een combinatielogo, maar zodra de onderneming herkenning heeft opgebouwd bij haar klanten, wordt er voor een beeldmerk gekozen.
Het is soms lastig om een keuze te maken op dit gebied. Er zijn een aantal dingen die je kunnen helpen bij de keuze, namelijk:
Beantwoord deze vragen voor jezelf als ondernemer en maak keuzes. Een grafische ontwerper heeft hier vaak meer ervaring mee en kan je helpen bij het maken van keuzes op dit gebied.
Met jouw logo wil jij als ondernemer iets uitstralen richting jouw klanten/doelgroep. Bij het vormgeven van een logo wordt er gebruik gemaakt van een of meerdere kleuren. Jij als ondernemer kan vast nadenken over welke kleuren het beste bij jouw organisatie past. Elke kleur heeft een andere associatie, namelijk:
Middels deze associaties kan jij iets uitstralen met jouw logo. Bekijk de associaties en bepaal samen met jouw logo ontwerper een geschikte kleur voor jouw beeldmerk. Vergeet niet dat de kleuren van jouw logo ook invloed hebben op de andere grafische producten die jouw bedrijf kent.
Er zijn verschillende mogelijkheden om een logo te laten ontwerpen. Wij hebben een ruim aanbod ontwerpers die klaar staan om een logo voor jou te ontwerpen. Bekijk de profielen van de ontwerpers en vergelijk hen. Dit zijn belangrijke onderdelen om op te letten bij het kiezen van jouw logo ontwerper:
In de biografie beschrijft de ontwerper zichzelf in het kort. Middels dit stuk tekst heb jij als ondernemer een idee wat voor persoon de ontwerper is. De biografie is belangrijk, maar kijk vooral verder dan alleen dit stuk tekst.
Elke ontwerper hanteert een ander tarief voor een bepaald product. De prijzen die op het profiel worden getoond zijn vanaf prijzen. Bij een opdrachtaanbieding kun je nog onderhandelen over de prijs.
Elke ontwerper heeft een eigen stijl. Het is belangrijk om het portfolio van de ontwerper te bekijken om zo een inzicht te krijgen van de ontwerpstijl van de vormgever.
Twijfel je of je een grafisch ontwerper moet inschakelen voor jouw bedrijfslogo? Een grafisch ontwerper heeft meerdere voordelen die positief uitpakken voor jouw bedrijf. Hieronder vind je nog meer informatie over een logo ontwerp.
Als je een logo laat ontwerpen, ontvang je alle belangrijke bestanden en bijbehorende rechten om het logo te gebruiken voor jouw doeleinden. Dit is iets wat veel mensen vergeten en het is daarom van belang dit duidelijk aan te geven bij jouw grafische ontwerper. Vraag te alle tijden jouw bestanden in hoge kwaliteit.
Wist je dat een persoon gemiddeld 8 seconden nodig heeft om te beoordelen of bepaalde content interessant genoeg is? Visuele content gebruiken is erg belangrijk voor jouw bedrijf en daarbij speelt een professioneel logo ook een rol. Bespaar niet op het ontwikkelen van jouw logo en schakel hulp in. Wij hebben diverse talentvolle ontwerpers klaar staan om je te ondersteunen.
Wij zien veel ondernemers ervoor kiezen om een logo zelf te maken met verschillende online tools. Zelfgemaakte logo’s kunnen er amateuristisch en goedkoop eruitzien. Een professioneel logo zegt vaak iets over de organisatie. Het kan de reden zijn dat men voor jou kiest. Ons advies is om een logo te laten ontwerpen door een externe partij.
Een logo laten ontwerpen kost geld en sommige ondernemers zien dit als een hoge kostenpost. Een logo gaat 10 tot 15 jaar mee (tijdloos). Zie het als een duurzame investering waar je als organisatie lang profijt van hebt!
Een logo is het beginpunt van jouw huisstijl. De stijl en kleuren van jouw logo worden doorgevoerd in jouw huisstijl en andere grafische producten. Het is daarom belangrijk om starten met een professioneel logo. Wij adviseren je ook om het logo en de huisstijl te laten maken door dezelfde grafische vormgever om zo betreffende stijl door te trekken.
De kosten van een grafisch ontwerp zijn afhankelijk van de ontwerper. Elke ontwerper bepaalt zijn eigen tarief per product. De prijzen van de producten worden weergegeven op het profiel van de ontwerper (exclusief 21% btw).
Het kan zijn dat jouw gewenste ontwerper er niet tussen staat of dat je geen keuze hebt kunnen maken. The big graphic house voegt regelmatig nieuwe ontwerpers toe. Houd ons platform dus goed in de gaten!
Ja, dat mag. Echter zijn de bedragen op de website exclusief BTW. Vergeet dus niet dat er bovenop het betreffende bedrag 21% BTW moet worden verrekend.
Ja, wanneer de door jou gekozen ontwerper beschikt over de kennis en tijd is het mogelijk meerdere producten aan te vragen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je een andere ontwerper aanvragen.
Je kunt bij het aanvragen een deadline aangeven. Vergeet niet; spoed is zelden goed!
Als de ontwerper zich niet aan de algemene voorwaarden heeft gehouden waardoor je ontwerp niet naar wens is, ontvang je het betaalde bedrag terug en ontvang je geen ontwerpen.