Bekijk ons divers aanbod ontwerpers
Een professionele huisstijl is onmisbaar voor elk bedrijf. Middels jouw huisstijl versterk jij de identiteit van jouw bedrijf. Het ontwerpen van een huisstijl is niet enkel het bedenken van een bedrijfsnaam en ontwerpen van logo. Het houdt meer in dan dat. Geen zorgen! Wij bij The big graphic house hebben veel professionele grafische ontwerpers klaar staan om je te helpen aan een passend huisstijl ontwerp.
Mijn naam is Emma en ik ben 21 jaar oud. Momenteel studeer ik Communicatie en Multimedia Design op d...
Profiel bekijkenEr zijn maar een paar seconden nodig om een eerste indruk te vormen. Zodra iemand een beeld gevormd ...
Profiel bekijkenIk ben een enthousiaste creativeling met een passie voor animatie en illustratiewerk. Daarnaast sch...
Profiel bekijkenDe identiteit van jouw bedrijf uiten in een professionele huisstijl is weggelegd voor onze grafische vormgevers. Een huisstijl ontwerp is de leidraad van de andere grafische uitingen en website van jouw bedrijf. Een goede huisstijl straalt de kernwaardes uit van jouw bedrijf uit en zorgt voor herkenning bij klanten. Het is daarom belangrijk dat jouw huisstijl ontworpen wordt als een eenheid, maar de producten dienen allemaal individueel gebruikt te kunnen worden.
Een huisstijl ontwerp bestaat vaak uit een logo, visitekaartje, briefpapier en enveloppe ontwerp. Het logo ontwerp is vaak de basis van de huisstijl. De andere producten moeten aansluiten op het ontwerp van het logo om zo een eenheid te vormen.
Een huisstijl ontwerpen is meer dan alleen een logo plaatsen op briefpapier, enveloppe en visitekaartje, daarom is het inschakelen van een grafische ontwerper geen slecht idee. Bij de The big graphic house hebben wij een ruim aanbod grafische ontwerpers klaar staan die graag een huisstijl ontwerp maken die naadloos aansluit bij jouw bedrijf. Lees hieronder hoe het werkt!
Zoals eerder vermeld is een professionele huisstijl onmisbaar voor elke organisatie. Een huisstijl ontwerp maken voor een grafische ontwerper is een feestje, omdat een vormgever wordt uitgedaagd om de identiteit van jouw bedrijf te verwerken in een unieke en passende huisstijl. Een huisstijl laten ontwerpen door een grafische ontwerper hoeft niet duur te zijn. Wij hebben contact met diverse grafische ontwerpers die allemaal hun eigen tarieven bepalen. De kosten om een huisstijl te laten maken door een ontwerper zijn daardoor afhankelijk van de tarieven die de ontwerper hanteert. Bij ons spreek je samen met jouw ontwerper de prijs voor het huisstijl ontwerp af en dat kan vaak al vanaf €75.
vanaf
Een huisstijl laten maken is voor veel mensen een onbekend proces en komt ook niet vaak voor. Een goed huisstijl ontwerp is belangrijk, dus jij wilt dat het de eerste keer allemaal gelijk goed gaat. Er zijn meerdere aspecten waar jij over na moet denken die invloed hebben op jouw huisstijl ontwerp. Geen zorgen, wij helpen je en hebben deze aspecten op een rijtje gezet:
Wat is een huisstijl? Veel mensen kennen het begrip wel, maar weten niet precies wat het inhoudt. Een huisstijl is de visuele identiteit van de organisatie, denk hierbij aan een logo, kleurgebruik, typografie (lettertype), vormentaal, fotografiestijl. Al deze elementen worden consistent toegepast bij de grafische uitingen van een bedrijf zoals bijvoorbeeld visitekaartjes, briefpapier, enveloppe, website. De visuele identiteit wordt vaak vastgelegd in een huisstijlhandboek om ervoor te zorgen dat de huisstijl consistent wordt doorgevoerd in de toekomst.
Jouw huisstijl is jouw grafische imago. Het is daarom van belang dat jouw bedrijf goed naar voren komt in het huisstijl ontwerp. Daarom is het belangrijk om goed na te denken over bepaalde dingen binnen jouw bedrijf voordat je begint aan het ontwerpproces van jouw huisstijl. Een ontwerper vindt deze onderdelen ook belangrijk, omdat hij/zij jouw bedrijf op deze manier het beste kan uitdrukken in de grafische producten. Over de volgende onderdelen kan jij vast nadenken:
Deze is van groot belang voor de grafische ontwerper. Zonder bedrijfsnaam is het niet mogelijk om een goede huisstijl te maken voor jouw bedrijf. Zorg dat jij al een unieke en passende bedrijfsnaam hebt voor jouw bedrijf voordat jij een grafische vormgever inschakelt.
Het is belangrijk voor jouw bedrijf om te weten wat de doelgroep is. Niet alleen voor jouw bedrijf is dat handig om te weten, maar ook voor de grafische ontwerper die voor jou een huisstijl ontwerp gaat maken. Elke doelgroep spreek je anders aan en dit is iets waar een grafische ontwerper rekening mee houdt.
Voor de grafische ontwerper is het ook belangrijk om te weten in welke branche(s) jouw bedrijf actief is, omdat hij/zij dit ook mee kunnen nemen in het huisstijl ontwerp. Een bedrijf dat actief is in de advocatenbranche heeft vaak een andere huisstijl dan een bedrijf dat actief is in de evenementenbranche. Er zit vaak ook een verschil tussen de formaliteit van de branches en dit is van belang voor de grafische ontwerper om zo een huisstijl te ontwerpen die goed aansluit op het bedrijf en de branche waar jij actief in bent.
Heb jij de visie en missie van jouw bedrijf al in kaart gebracht? De missie en visie zijn belangrijk voor jouw bedrijf en daarmee ook belangrijk voor de grafische ontwerper. Deze informatie is voor een vormgever erg bruikbaar wanneer hij/zij bepaalde keuzes dient te maken in het design.
Met jouw huisstijl wil jij als ondernemer iets uitstralen richting jouw klanten/doelgroep. Bij het maken van een huisstijl ontwerper wordt er gebruik gemaakt van een of meerdere kleuren. Jij als ondernemer kan vast nadenken over welke kleuren het beste bij jouw organisatie past. Elke kleur heeft een andere associatie, namelijk:
Middels deze associaties kan jij iets uitstralen met jouw huisstijl. Bekijk de associaties en bepaal samen met jouw grafische ontwerper een geschikte kleur voor jouw huisstijl. De kleur van jouw huisstijl is een belangrijk onderdeel, omdat je deze kleur bij alle andere grafische uitingen dient te gebruiken.
Als jij een huisstijl hebt of een huisstijl laat maken door een grafische ontwerper, krijg je diverse producten zoals logo, visitekaartjes, briefpapier en enveloppe. Een aantal van deze producten gebruik jij niet alleen online maar ook offline, dus dien jij deze te laten drukken. De papierkeuze zegt veel over jouw bedrijf. Daarom is een keuze maken over welk papiersoort jij gaat gebruiken voor jouw huisstijl van belang. Wij adviseren je daarom om goed onderzoek te doen naar welk papiersoort het beste aansluit bij jouw bedrijf. Een papiersoort kan iets zeggen over bijvoorbeeld de professionaliteit en duurzaamheid.
Om het ontwerpproces te optimaliseren kan jij vast voorbeelden opzoeken die jij mooi vindt. Dan heeft een grafische ontwerper een idee welke stijl jou aanspreekt en kan hij/zij de stijl doorvoeren in jouw huisstijl ontwerp. Ga eens kijken naar de huisstijlen van bedrijven in jouw branche om een idee te krijgen welke huisstijl jij leuk en uniek vindt.
Er zijn veel aspecten die waar je aan moet denken als je een huisstijl laat maken. Een grafische ontwerper inschakelen is daarom de geschikte oplossing. Wij hebben diverse ontwerpers klaar staan om jou te helpen aan een uniek huisstijl ontwerp. Onze vormgevers zullen alle belangrijke aspecten bij jouw huisstijl meenemen om zo een passend, uniek, opvallend en professioneel huisstijl voor jou te ontwerpen. Wij hebben een ruim aanbod aan ontwerpers. Hierbij een aantal tips om de geschikte ontwerper te vinden:
In de biografie beschrijft de ontwerper zichzelf in het kort. Middels dit stuk tekst heb jij als ondernemer een idee wat voor persoon de ontwerper is. De biografie is belangrijk, maar kijk vooral verder dan alleen dit stuk tekst.
Elke ontwerper hanteert een ander tarief voor een bepaald product. De prijzen die op het profiel worden getoond zijn vanaf prijzen. Bij een opdrachtaanbieding kun je onderhandelen over de prijs.
Elke ontwerper heeft een eigen stijl. Het is belangrijk om het portfolio van de ontwerper te bekijken om zo een inzicht te krijgen van de ontwerpstijl van de vormgever.
Een grafische ontwerper ontwerpt voor jouw bedrijf een passende en unieke huisstijl, waardoor de grafische uitingen van jouw bedrijf richting de buitenwereld zullen opvallen. Welk bedrijf wil dit nu niet? Huisstijl laten maken door een grafische ontwerper, hier nog een aantal kleine dingen wat je niet moet vergeten:
Als je een huisstijl laat ontwerpen, ontvang je alle belangrijke bestanden en bijbehorende rechten om de huisstijl te gebruiken voor jouw doeleinden. Vraag te allen tijde jouw bestanden in hoge kwaliteit. Als je je bestanden wil laten drukken, is het handig als de ontwerper de bestanden aanlevert met snijranden. Op deze manier kan jij jouw ontwerpen succesvol laten drukken.
Een complete huisstijl laten ontwerpen zien veel bedrijven als een hoge kostenpost, maar wat het bedrijf ervoor terug krijgt onderschatten veel mensen. Een goede huisstijl zegt veel over een organisatie en zorgt voor herkenning bij jouw klanten. Een passend en uniek huisstijl ontwerp kost eenmalig geld, maar dit kan jouw bedrijf zo terug hebben verdiend, omdat jij een professionele (eerste) indruk achterlaat bij jouw (potentiele) klanten.
Ondanks dat veel ondernemers weten dat een goed huisstijl ontwerp van groot belang is, zien we dat sommige van hen hier toch op besparen door zelf te ontwerpen middels online tools zoals Microsoft Word etc. Wij adviseren ondernemers om niet zelf een huisstijl te ontwerpen. Er zijn mogelijkheden om een gratis huisstijl ontwerp te maken, echter dit zijn vaak templates. Deze templates zijn niet uniek en sluiten niet aan op jouw bedrijf. Door een grafisch bureau of vormgever in te schakelen, heb je gegarandeerd een huisstijl die uniek en passend is bij jouw bedrijf.
In een huisstijlhandboek worden stijlelementen uit de huisstijlstijl opgenomen. Er worden afspraken vastgelegd over bijvoorbeeld taalgebruik, communicatie, kleurgebruik, fonts en foutief design. Een huisstijlhandboek is handig wanneer er bijvoorbeeld meerdere ontwerpers voor een bedrijf werken. Door gebruik te maken van een huisstijlhandboek, zorg je ervoor dat er geen verschillen te zien zijn in het ontwerp en de communicatie naar buiten.
De kosten van een grafisch ontwerp zijn afhankelijk van de ontwerper. Elke ontwerper bepaalt zijn eigen tarief per product. De prijzen van de producten worden weergegeven op het profiel van de ontwerper (exclusief 21% btw).
Het kan zijn dat jouw gewenste ontwerper er niet tussen staat of dat je geen keuze hebt kunnen maken. The big graphic house voegt regelmatig nieuwe ontwerpers toe. Houd ons platform dus goed in de gaten!
Ja, dat mag. Echter zijn de bedragen op de website exclusief BTW. Vergeet dus niet dat er bovenop het betreffende bedrag 21% BTW moet worden verrekend.
Ja, wanneer de door jou gekozen ontwerper beschikt over de kennis en tijd is het mogelijk meerdere producten aan te vragen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je een andere ontwerper aanvragen.
Je kunt bij het aanvragen een deadline aangeven. Vergeet niet; spoed is zelden goed!
Als de ontwerper zich niet aan de algemene voorwaarden heeft gehouden waardoor je ontwerp niet naar wens is, ontvang je het betaalde bedrag terug en ontvang je geen ontwerpen.